Ju Wol (Ha Jung Woo) is a struggling South Korean novelist who is suffering from an annoying bout of writer’s block, leaving him unable to write for some two years. His love life is chaotic – he tries to gain inspiration for the characters in his novels from the women he falls in love with and invariably ends up heartbroken. His long-suffering publisher asks him to join him at a German book fair to help get him out of his rut. During his trip, he meets fellow countrywoman Hee Jin (Gong Hyo Jin), who works for a movie distribution company and is attending a Berlin-based movie festival. He falls in love with her at first sight, and on the flight back home to Seoul tells his publisher about his feelings. The latter suggests that he writes her a letter, which he does. Charmed by his letter, she agrees to go on a date with him, and the two hit it off. But when he decides to write a new novel – featuring a character based on Hee Jin – things start to get weird. He starts to learn about her previous relationships, and she starts to worry that she will eventually tire of him. Will love win the day, or was this duo’s relationship doomed from the start? “Love Fiction” is a 2012 South Korean movie that was written and directed by Jeon Kye Soo.