In desperate need of work, Jung Seok (Chani) takes a part-time job caring for the ailing tycoon, Chairman Choi (Jang Gwang). Working as a live-in caretaker, Jung Seok moves to the chairman’s mountain home, taking up residence in what appears to be a deserted mountain village. Unfazed by his remote surroundings, Jung Seok gladly takes on the responsibility of keeping the chairman well-cared for and comfortable. Spending his days changing soiled undergarments and administering pills, Jung Seok takes advantage of his free-time by gossiping with his co-worker, Ippal (Kim Gang Hyun). A chatterbox who never stops talking, Ippal knows everything there is to know about everyone and everything. Recognizing just how exhausting it is to care for the dying chairman, Ippal loves to fill Jun Seok’s head with stories of the beautiful Se Na (Kim So Ra). Known for her extraordinary skill in bed, Se Na is nothing short of a legend; which is why Jung Seok is beside himself the day Se Na shows up at the chairman’s home. Happy to indulge in some well-deserved rest, the three take a moment to relax. But their carefree moment is cut short when the chairman suddenly appears and begins attacking Ippal. Desperate to save their friend, Jung Seok and Se Na try to step in only to have the chairman fall over dead, mid-attack. With their boss now dead, things at the mansion begin to take a strange turn as a bizarre set of incidents have each of them soon questioning what is real and what is not. Will any of them be able to escape this nightmare unscathed? A dark and thrilling comedy, “The Gossip” is a 2021 horror mystery film directed by Hwang Song Jae.