Young Hoon (Song Sae Byuk) is a seemingly ordinary man whose life takes a chilling turn when his wife is suddenly murdered. DNA evidence found at the crime scene appears to indicate that Young Hoon’s closest friend Joon Sung (Oh Min Seok) was the murderer. The police arrest and charge Joon Sung with the crime, despite his pleas of innocence. The only person who believes he did not kill the woman is his wife Da Yeon (Yoo Sun). She is so certain that he did nothing wrong that she approaches Young Hoon in a bid to convince him to testify in favor of her husband. To her surprise, Young Hoon agrees, but only on the condition that she first helps him uncover the truth about what really happened on the day of his wife’s murder. She agrees, but the ensuing alliance seems shaky at best. Will this unlikely partnership really uncover the fact behind what happened...and can they really trust one another? “The Culprit” is a 2019 South Korean movie that was directed by Goh Jung Wook.