At eighteen, Lang Ping (Bai Lang) was a strong-willed young woman with an unwavering passion for volleyball. Enduring the rigorous training of her coach, Yuan Wei Min (Wu Gang), Lang Ping was eventually teamed up with hitting partner, Chen Zhong He (Peng Yu Chang), a slightly disgruntled fellow athlete who has been forced to put his own career aside to assist with the national women’s volleyball team. Working hard to hone her skill, Ping’s dedication eventually elevates her to the position of the team’s star player. With the entire world watching, Ping leads the Chinese Women’s Volleyball Team through a series of wins that culminates in a showdown between China and Japan in the 1981 World Cup.
More than two decades later, Lang Ping (Gong Li) has gone from China’s star player to head coach of Team USA’s women’s volleyball team. After moving to California, Ping went straight to work, preparing her team for the 2008 Beijing Olympics. Fully aware that her return to Beijing will bring her face to face with her oldest friend and current head coach of the Chinese Women’s Volleyball Team, Zhong He (Huang Bo), Ping holds nothing back.
After a bittersweet match at the 2008 Olympics, Ping is offered a position as the head coach of her old team. Ready to show the world what she’s made of once again, Ping wastes no time in preparing the Chinese Women’s Volleyball Team for a world-class showdown. But will her unorthodox methods lead to success or failure?
Based on stories spread over more than forty years of the China Women's National Volleyball Team’s history, “Leap” is a 2020 biographical sports film directed by Peter Chan.