Accidentally Dad
Tung Son (Kieu Minh Tuan) is a successful – and happily single – doctor. But his carefree lifestyle could be cut short when Que Phuong (Kha Nhu), an incorrigible gambler who is up to her eyes in debt decides to scam him. She instructs her seven-year-old daughter to throw herself down in front of his car when on a quiet backstreet road, making him think he has hit the child with his car. Then she tells him that the child is his – and is the result of a one-night stand she had with him almost a decade ago. Her goal in all this is purely financial: She hopes that he will stump up money in order to feed her gambling habits and help her pay off loan sharks. But when Tung Son gets to know the child, they hit it off, from a tight bond...and she even starts to call him “dad.” The ruse appears to be up when a DNA test confirms he is not the father, however. He turns his back on both Que Phuong and the child. But when the seven-year-old is diagnosed with a life-threatening form of cancer, he finds himself in a very complicated moral – and emotional – quandary. “Accidentally Dad” is a 2020 Vietnamese movie that was directed by Dong Dang Giao.