The Last Shot in the Bar
Takada (Matsuda Ryuhei) is the perpetually tired but loyal driver and karate-proficient companion of an unnamed hard-boiled private detective (played by Oizumi Yo) – a university dropout who has a reputation for taking up cases the police won’t touch.
One day, Takada receives a request to find a missing woman, and he and the detective agree to take the case. Their investigation leads them to a mysterious, seedy business owned by Mari Misaki (Keiko Kitagawa) – and with dark, underworld connections.
Mari Misaki and the detective have crossed paths before, but she has now become the lover of a gangland chief named Jinya Kitashiro (Lily Franky), ostensibly a local business leader. She appears to retain feelings for the detective, but is all as it seems?
Soon, gangland thugs are on the detective and Takada’s trail – while the crime-busting duo tries to get to bottom of the ever-more-unorthodox missing persons case.
This film is the third and final movie based on the “Susukino Detective” series of books by the novelist Naomi Azuma, and was the second sequel to “Phone Call to the Bar.”
“The Last Shot in the Bar” is a 2011 Japanese crime movie that was directed by Teruyuki Yoshida.