Alley Cat
Hideaki Ashita (Yosuke Kubozuka) was once a promising boxer. But during a bout one day, he suffered injuries that forced him to hang up his gloves. His days are now totally empty and devoid of any joy. Alone, he takes an interest in a local stray cat. But one day, he finds the cat has gone. He searches for the missing cat and eventually finds it – in the arms of an auto mechanic named Ikumi Umetsu (Kenji Furuya). The two bicker about who is to look after the cat, and what it should be called – but eventually form a shaky alliance. But not long after meeting, Hideaki Ashita agrees to protect a single mother and her young son – ostensibly to protect them from her ex-boyfriend-turned stalker. However, after Ikumi Umetsu attacks the stalker, the duo finds that gangsters and corrupt businesspeople are also involved in the matter – and they all find themselves in the middle of a complicated web of underworld conspiracies that threaten to engulf them completely. “Alley Cat” is a 2017 Japanese movie that was directed by Hideo Sakaki.