Piece of Cake
Convinced dating any man who takes an interest in her is better than living alone, Shino Umemiya (Mikako Tabe) has been in more than her fair share of relationships. Some have been good, some have been less so, but none have ever been as terrible as the one she finds herself in now. Trapped in an abusive relationship, Shino’s only chance for escape comes after discovering her boyfriend has been cheating on her. Determined to make a fresh start, Shino calls it quits, leaving her boyfriend, her job, and town. Moving to a new area, Shino finds a part-time job at a local shop and quickly settles into her new life. As if planned by fate, Shino is surprised to find that the shop’s manager, Kyoshiro Sugahara (Go Ayano), is also her new neighbor. It doesn’t take long for Shino to start taking an interest in Kyoshiro, but the failure of her last relationship and the lasting impression it made, combined with the fact that Kyoshiro lives with his girlfriend Akari (Kaoru Mitsumune), makes Shino hesitant to pursue any sort of relationship. Even so, Shino can’t deny the feelings that continue to draw her to Kyoshiro. As their relationship begins to grow, Shino must weigh the painful scars of the past against her deep desire to find true happiness. Based on the manga series of the same name by George Asakura, “Piece of Cake” is a 2015 romance film directed by Tomorowo Taguchi.