Sheep Without a Shepherd
It’s been seventeen years since Li Wei Jie (Yang Xiao) decided to leave his native homeland and make a new life for himself and his young family in Thailand. The move wasn’t easy, nor was adapting to a whole new way of life, but Wei Jie and his wife, Ayu (Tan Zhuo), never gave up and from their labor came great rewards. Now the owner of his own business, his own spacious home, and the father of two adoring daughters, Wei Jie has comfortably settled into his life and enjoys nothing more than indulging in a little local gossip, an occasional Muay Tai match, and his all-time favorite past-time, watching movies.
As satisfied as Wei Jie is with his life, things for his family aren’t quite so rosy. Bullied by her peers and completely unable to connect with her father, Wei Jie’s eldest daughter, Ping Ping (Audrey Hui) is absolutely miserable. Unfortunately, things for her get infinitely worse when a spoiled brat by the name of Suchat (Bian Tian Yang) blackmails her for sex. Not knowing what else to do, Ping Ping agrees to meet Suchat in secret but Ayu suspects Ping Ping is hiding something and decides to take matters into her own hands. Unwilling to let anyone get away with harming her precious daughter, Ayu confronts Suchat in her daughter’s stead but all her good intentions turn sour when an accident turns Ayu and Ping Ping into murderers.
Not knowing what else to do, the mother and daughter turn to Wei Jie for help. Hoping to protect his family from the swift retribution of the law, Wei Jie uses his vast knowledge of detective films to match wits with Lawan (Chen Chong), the vengeful Chief of Police who just happens to be Suchat’s mother. Can a desperate father really save his family from a criminal justice system he distrusts, using nothing more than his wits and an endless supply of old film references?
Inspired by the 2015 Indian film, “Drishyam”, “Sheep Without a Shepherd” is a 2019 thriller film directed by Sam Quah.