Midnight Runners
Students at the Korean National Police University, Ki Joon (Park Seo Joon) and Kee Yeol (Kang Ha Neul) have a long way to go before they become official officers of the law but that doesn’t stop them from dreaming. One their way back from a club one night, they happen to witness a kidnapping and immediately jump into action, alerting the local officers of what just happened. However, swamped with other cases, the local police station has no time to take on the case. Knowing the critical hours are quickly dwindling, Ki Joon and Kee Yeol jump into action.
Tracking down the kidnappers, the pair of cadets find that the kidnappers are part of a gang running an egg harvesting ring. With dozens of girls locked up for harvesting, Ki Joon and Kee Yeol break into the gang’s hideout, determined to rescue the girls. However, the thugs prove too much for the amateur cops. Beaten down and locked up themselves, the pair are embarrassed by their own inadequacies.
After finding a way to escape, the two harden their resolve, knowing they may be those girls’ only chance of rescue. Despite being advised to let the professionals handle the case, Ki Joon and Ki Yeol continue with their investigation, determined to find the criminals and bring them to justice. Can a pair of police academy cadets really take down one of the country’s most sinister crime organizations?
An action-packed romp with lots of laughs, “Midnight Runners” is a 2017 action comedy film directed by Jason Kim.