The Battle of Jangsari
In 1950 South Korea, as the Korean War rages, the allied military devises a desperate strategy to recapture the port of Incheon by creating a diversion. They send 772 young, inexperienced soldiers, including private Choi Sung Pil (Choi Minho) and led by commander Lee Myung Joon (Kim Myung Min), on a seemingly suicidal mission to Jansari beach. Critically underequipped with minimal weapons, ammunition, and supplies, the raw recruits face overwhelming odds against North Korean forces. American reporter Maggie Higgins (Megan Fox) attempts to draw international attention to their perilous situation, racing against time to potentially save these young soldiers from certain destruction. This is a 2019 South Korean war movie based on a true story, directed by Kwak Kyung Taek and Kim Tae Hoon.