The Suspect
Once one of the top special forces agents in North Korea, Ji Dong Chul (Gong Yoo) never thought he’d see the day when he was betrayed and hunted by his own country. But when his government abandoned him in the middle of a mission, that’s exactly what happened. Suddenly forced to run for his life, Dong Chul has no choice but to abandon his position but he refuses to flee without his family. Desperate to find his wife and daughter before it’s too late, Dong Chul tracks them down, only to find they’ve been sold as slaves to China.
Following their trail to its bloody end, Dong Chul soon learns that one of his ex-colleagues is responsible for the death of his wife and daughter. Vowing revenge, Dong Chul defects to South Korea, the pursuit of his family’s killer, his only objective.
Settling into a life of anonymity, Dong Chul spends his days searching for his nemesis while he spends his nights working as the personal chauffeur of a business executive with ties to the North. When the chairman is attacked by an unknown assassin, he passes a pair of particularly special glasses on to Dong Chul, leaving his chauffeur with a mission to recover top-secret materials, with his dying breath. Now framed for murder and hunted once again, Dong Chul must find a way to prove his innocence or die trying.
A non-stop thrill ride, “The Suspect” is a 2013 action thriller film directed by Won Shin Yun.