The First Shot
Not known as one who stands out in a crowd, Lee Ho Yeon (Jo Dal Hwan) is the very definition of an average salary-man. A timid pharmaceutical salesman, Ho Yeon isn’t the company’s most successful salesman, nor the most valued. Socially awkward and painfully shy, Ho Yeon would give anything to have even a fraction of the confidence his more successful co-workers possess. Ready to give up on his hopes of becoming successful in any area of life, Ho Yeon unexpectedly finds himself the recipient of a most unusual gift: a magical necktie. With this odd gift in his possession, Ho Yeon soon finds himself making friends and closing deals. Amazed by this strange turn of events, Ho Yeon couldn’t be happier. Could this necktie really possess the power to change Ho Yeon’s fate? And if so, how long will this good fortune last? A magical tale of life and destiny, “The First Shot” is a 2019 film directed by Baek Seung Hwan.