Oolong Courtyard: Kung Fu School
Wei (Wang Ning) has decided that he wants to make a living out of crime – the problem is, he is actually naturally warm-hearted and has to keep convincing himself to be bad!
He decides to team up with his long-suffering buddy Cheng Ming Xing (Kong Lianshun), and the duo hatches a plan to steal a priceless treasure housed in Oolong Courtyard, a mysterious monastery that trains martial artist monks.
The would-be criminals pose as two wannabe novices in an attempt to get their hands on the prize – but soon realize that they have bitten off way more than they can chew, and understand that their behavior is raising suspicions among their fellow novices.
The monks at this monastery are strange, to say the least, and their wild, long-eye browed abbot is perhaps the strangest of them all!
Wei and Cheng Ming Xing’s criminal plan soon gets sidetracked, and they end up going on a zany adventure of self-discovery – led by the world’s most unusual abbot!