Northern Limit Line
The threat came at a time when the entire nation was caught up in a soccer frenzy. On June 29, 2002, the night before the 2002 FIFA World Cup final, two North Korean Navy patrol boats crossed the Northern Limit Line, the disputed maritime boundary between North and South Korea, and then attacked the South Korean Battleship 357. Can Lieutenant Commander Yoon Young Ha (Kim Moo Yeol), Sergeant Han Sang Gook (Jin Goo), Corporal Park Dong Hyuk (Lee Hyun Woo), Lieutenant Lee Hee Wan (Lee Wan) and the rest of the brave crew of the South Korean patrol boats prevent a war from breaking out? “Northern Limit Line” is a 2015 South Korean film written and directed by Kim Hak Soon. It is based on the real-life events of the Second Battle of Yeonpyeong.