Kundo: Age of the Rampant
One man is on a mission to avenge the death of his family members. Dolmuchi (Ha Jung Woo) is a butcher, which is considered the lowest class, in the Joseon Dynasty. In a society where a person’s status is purely determined by his or her birth, Jo Yoon (Kang Dong Won) is born into a wealthy family. But because his mother was a concubine, Jo Yoon’s illegitimacy gives him no standing in society or his family. Jo Yoon hires Dolmuchi to kill the pregnant wife of his dead stepbrother so that he can become a legitimate heir, but when Dolmuchi is not able to go through with the killing, Jo Yoon has Dolmuchi’s family killed instead. The devastated Dolmuchi takes on the name Dochi and joins Ttaeng Choo (Lee Kyung Young) and Dae Ho (Lee Sung Min) in a band of outlaws known as Kundo. The bandits go after wealthy tyrants who prey on the poor by stealing from the rich and giving back to the poor. But can Dochi avenge his family’s death when he comes face-to-face with Jo Yoon again? “Kundo: Age of the Rampant” is a 2014 South Korean film directed by Yoon Jong Bin.