The Witness
Can a blind woman stop a dangerous kidnapper before she becomes his next victim? Lu Xiao Xing (Yang Mi) is a blind woman. She used to be a rookie cop, but she lost her brother and her sight in a car crash three years ago. When several women in the city begin to disappear without a trace, Xiao Xing asks to be reinstated as a police officer so that she can help with the case. But the blind Xiao Xing is unsuccessful in her bid to return to work as a police officer. Upset, Xiao Xing calls for a taxi and doesn’t realize that she gets into a luxurious car instead and is offered coffee by the mysterious driver. As Xiao Xing fights the driver over the coffee, the car crashes and Xiao Xing manages to escape in the ensuing chaos. When she goes to Captain Lu (Wang Jing Chun) to report the incident, Xiao Xing is able to recall key details about the car and driver despite being blind. When an impetuous teenager, Lin Chong (Lu Han), comes forward as an eyewitness to the attempted abduction, both Xiao Xing and Captain Lu have a hard time believing his credibility. But can Lin Chong help Xiao Xing track down the mysterious abductor before it’s too late? “The Witness” is a 2015 Chinese film directed by Ahn Sang Hoon. It is a remake of the 2011 South Korean film “Blind,” which also was directed by Ahn Sang Hoon.